Netwerk: Battlefield Community CheatVillage Elitegamer.nl GameVillage Shop GVkidsgames Nationale Gaming Forums 
De Nederlandstalige gamesite voor jong en oud

PC | PS2 | PS3 | PSP | Wii | DS | Xbox | Xbox360 | Retro Forum | Reviews | Cheats | Tweedehands | Helpdesks | Gameclubs | Weblogs  

Vastgelopen in een spel? Plaats hier een bericht!

Let op!

Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. GameVillage is de grootste game community in Nederland met al meer dan 210.000 registraties van alle leeftijden. Klik hier om je te registreren.

Als lid heb je toegang tot de nieuwste cheats, demo's, trailers en kun je deelnemen aan discussies. Ook kun je als lid meedoen aan verlotingen van gratis games en hardware.
Registreren bij GameVillage

Ga terug   GameVillage > Populaire Game Communities > Age of Empires/Mythology Community

Age of Empires/Mythology Community Hier kun je al je berichten en vragen kwijt over de Age of ... series.
Ook bereikbaar via www.gamevillage.nl/ageofempires
Beheerder: Imperator Maxa

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2010, 19:15   #181
Eclipse
Zeppelin..

Eclipse's schermafbeelding

Weblogartikelen: 11
Heeft bedankt: 69
Is bedankt: 109
Standaard Re: Town Centre Kletstopic XV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik van der Heijden Bekijk bericht
Ik heb er niet echt verstand van, maar ik weet wel dat 3,6 Ghz héél hoog is
Met één processor niet meer. Heb je minimaal een Duo of al een Quad core, dan kan het een beest zijn
Oud 12 augustus 2010, 23:17   #182
-R-R-
GV Meubilair

-R-R-'s schermafbeelding

Heeft bedankt: 4
Is bedankt: 5

Citaat:
Haha wow xD
Ik heb er niet echt verstand van, maar ik weet wel dat 3,6 Ghz héél hoog is
Een E8400 is standaard geclokt op 3GHz. Naar 3,6GHz overclokken is voor een E8400 vrij standaard wat zelfs gehaald wordt zonder voltages te verhogen. 3,6GHz klinkt wel hoog. xD

Citaat:
Idem dito hier, het zweet brak me (godzijdank figuurlijk) ook wel flink uit toen ik die videokaart ging vervangen. Het lijkt allemaal zo kwetsbaar.
Valt wel mee. Alleen met harddisks moet je wel wat voorzichtiger mee omgaan omdat deze bewegende onderdelen bevatten. Maar bij normaal gebruik, zou ik niet weten wat je kapot zou kunnen maken. Grafische kaart, processor, geheugen en dergelijke kunnen maar op één manier geplaatst worden. Sommige processor koelers kunnen wel eens lastig te monteren zijn.
-R-R- is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2010, 00:11   #183
Imperator Maxa
Vast GV Meubilair

Imperator Maxa's schermafbeelding

Weblogartikelen: 4
Heeft bedankt: 18
Is bedankt: 135

Ik heb 4,5 jaar geleden de grafische kaart van mijn toenmalige pc vervangen. Ding was alleen d.o.a., dus geretourneerd en de oude weer geplaatst. En overwoog bij de vorige PC om het werkgeheugen van 2 naar 4 gb uit te breiden, maar nooit gedaan, vooral vanwege de benodigde upgrade van 32 naar 64 bit...
Huidige pc heb ik de kast even geopend bij arriveren, om te kijken waar alles zat enzo. Misschien gooi ik er een keer wat extra RAM in, als de prijzen daarvan gunstig zijn.
Oud 18 augustus 2010, 12:35   #184
-R-R-
GV Meubilair

-R-R-'s schermafbeelding

Een 64-bit besturingssysteem is niet verplicht voor 4GB. 't Is wel aan te raden.

DDR3 was een tijdje terug een stuk goedkoper. Voor de prijs hoefde je het toen niet te laten om voor 6GB te gaan. Maar gezien ik prijs nu zou ik het voorlopig bij 4GB houden.

Ik heb een nieuwe SSD bestelt, om daarop Windows 7 en m'n programma's te installeren. Ik ben benieuwd hoe deze presteert t.o.z. m'n huidige SSD.
Oud 18 augustus 2010, 12:49   #185
Erik van der Heijden
GV Racedriver

Erik van der Heijden's schermafbeelding

Weblogartikelen: 3
Heeft bedankt: 67
Is bedankt: 139

Dat zijn toch harde schijven zonder bewegende onderdelen?

Die zijn echt supersnel
*en duur volgens mij*
Erik van der Heijden is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 15:08   #186
-R-R-
GV Meubilair

-R-R-'s schermafbeelding

Citaat:
Dat zijn toch harde schijven zonder bewegende onderdelen?
Zo zou je het kunnen noemen. Een SSD is 1,8 of 2,5 inch groot t.o.v. een 3,5 inch HDD. Het bevat inderdaad geen bewegende onderdelen en is veel energiezuiniger. (0,1W t.o.v. +/- 7,0W) Bij alles wat je in een Windows-omgeving doet geeft een SSD de beste gebruikerservaring. Opstarten van de PC, programma's laden en degelijke gaat vele malen sneller. Het nadeel alleen is dat de prijs per GB veel duurder is. Prijzen van 60GB voor € 150.-, terwijl je bij een harddisks daar 2000GB voor hebt en dan hou je nog zo'n € 30.- over. Een SSD is daarom ook bedoelt als opstartschijf van het OS en programma's en een HDD voor massa opslag van afbeeldingen, muziek, video's en documenten.
Oud 18 augustus 2010, 15:36   #187
Imperator Maxa
Vast GV Meubilair

Imperator Maxa's schermafbeelding

Weblogartikelen: 4
Heeft bedankt: 18
Is bedankt: 135

Ik ben dat ook al tegen gekomen ja. Ik heb gekozen voor gewoon 1 HDD van 1 TB, en geen SSD. Is ook niet echt nodig, mijn PC start snel genoeg op. Met dank aan Windows 7. Onder Vista duurde het opstarten nog eeuwen, maar onder 7 gaat het zoveel sneller.
Oud 19 augustus 2010, 17:04   #188
Erik van der Heijden
GV Racedriver

Erik van der Heijden's schermafbeelding

Weblogartikelen: 3
Heeft bedankt: 67
Is bedankt: 139

Ik las dat het vooral ook met laden van games veel helpt, dus dat je echt een laadscherm van 2 seconden hebt in plaats van 15 ofzo.

Over 10 jaar zullen alle computers wel zo'n schijf hebben denk ik, volgens mij is de soort harde schijven die wij nu gebruiken al best een lang gebruikt systeem.
Erik van der Heijden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 17:32   #189
-R-R-
GV Meubilair

-R-R-'s schermafbeelding

Ik zat gisteren op de labtop van m'n zus. Op 'Start' drukken duurde iets van 4 seconden voor er iets gebeurde, op 'Mijn computer' zo'n 50 seconden... Echt ongelofelijk traag. Die labtop is ongeveer 8 jaar oud. xD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imperator Maxa Bekijk bericht
Ik ben dat ook al tegen gekomen ja. Ik heb gekozen voor gewoon 1 HDD van 1 TB, en geen SSD. Is ook niet echt nodig, mijn PC start snel genoeg op. Met dank aan Windows 7. Onder Vista duurde het opstarten nog eeuwen, maar onder 7 gaat het zoveel sneller.
Als alles snel genoeg gaat voor jou dan hoef je geen SSD te hebben. Het heeft geen invloed op de prestaties van b.v. games. (Behalve de laadtijden dan.)

Citaat:
Over 10 jaar zullen alle computers wel zo'n schijf hebben denk ik, volgens mij is de soort harde schijven die wij nu gebruiken al best een lang gebruikt systeem.
Ik denk wat eerder. Ontwikkelingen gaan razendsnel. Op het gebied van opslag mag dat wel, want de harddisk is het traagste onderdeel van de PC. Het zou leuk zijn als ik een back-up van 1,5TB binnen een half uur op een andere harddisk kan wegschrijven. Nu doe ik daar iets van 5 uur over. xD
Reageren

Labels
cheeseburger, maxa was here, pc center lookalike

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten